Kornuit Skybox

Street smart design op kleine oppervlakte

• Ruimtelijk ontwerp
• Executie

Kornuit is een pilsener uit de Grolsch familie, gebrouwen door de nieuwe generatie brouwers. Net als Grolsch, is Kornuit onderdeel van Asahi Europe Ltd.

de vraag


In 2018 lanceerde Kornuit hun nieuwe campagne Made of Moments - waarin het verzamelen van ervaringen centraal staat tegenover het hebben van materiele rijkdom - en de daarbij aansluitende huisstijl. Hiermee trok het jonge merk zich los van Grolsch. Kornuit vroeg ons de skybox, die tot dat moment volledig Grolsch gestyled was, om te bouwen tot een Kornuit beleving.

onze doorvertaling


In de skybox komen meerdere functionaliteiten op een beperkt oppervlakte samen; het kijken van wedstijden of concerten, vergaderen of brainstormen en uiteraard genieten van Kornuit bier.
In de ruimte is plek voor alle genoemde activiteiten; een brainstormhoek met vergadertafel, het self service point rondom de koelingen en het zitgedeelte met bank en stoelen. Deze laatste twee onderdelen worden met elkaar verbonden door een multi level bar langs de gehele glazen pui met uitzicht op het veld.

de details


Het Made of Moments concept is doorgevoerd in het design door street smart materiaalkeuzes en oplossingen, zoals bakstenen staanders voor de verschillende barren in de ruimte. Het onregelmatige tegelpatroon op de wand van het bar gedeelte en de onafgewerkt ogende verfstrepen op de wanden geven het gevoel dat de ruimte in het moment gebouwd is met materialen die op dat moment beschikbaar waren.

De street smart en in the moment designs zijn afgewerkt met vakkundige details, zoals geborduurde hop iconen in de stoelen en lederen bekleding van de bank, of de handgeschilderde iconen aan de binnenkant van de lockers die als garderobe fungeren.


Share this project

ONZE KLANTEN